Popularne wpisy

Chanel Eyes Collection
Zobacz Wpis
Chanel Hydra Beauty
Zobacz Wpis
Burberry Complete Eye Palette
Zobacz Wpis
Na górę
3 wrz

6 lat bloga!

Czas pędzi nieubłaganie. I pewnie, jak co roku, zapomniałabym zupełnie o rocznicy założenia bloga, która wypada dokładnie 3 września gdyby nie pewne wydarzenie. Otóż dokładnie w moje szóste święto marka Calvin Klein wydaje na świat zupełnie nową osłonę kultowej kompozycji Obsession. A trzeba Wam wiedzieć że to właśnie ta kompozycja stała się inspiracją do nadania nazwy dla mojej strony. Pewnie mogło się wydawać, że miałam obsesję na punkcie Obsession? Raczej moja koleżanka, ja tylko przez moment, choć nie przeczę, lubię od czasu do czasu spryskać się klasykiem, zwłaszcza na jakieś wieczorne wyjście. Prawdą jest, że mam do tego zapachu ogromny sentyment. Dlatego bardzo ucieszyła mnie informacja o nowej odsłonie tej mieszanki. Nowy zapach wywołać ma wspomnienia i dawne emocje. Dla mnie z oczywistych, wspomnianych wyżej przyczyn to właśnie powoduje – ogrom emocji i sentymentalnych wspomnień.

Pamiętam twój dotyk, twoją skórę, twój zapach… Jako nowa odsłona kultowych perfum, Obsessed przywołuje wspomnienia za sprawą zapachu. Połączenie wspomnień i pożądania, męskości i kobiecości, przeszłości i teraźniejszości – nowe zapachy wtórują oryginalnej wersji Obsession, lecz zarówno męski, jak i damski mają odmienione kompozycje. Istotą Obsessed jest wspomnienie dawnej miłości, przywołane przez czyjś zapach na skórze. Nuty typowe dla obu płci nakładają się i jednoczą. W kompozycji dla kobiet wykorzystano tradycyjnie męskie nuty fougère – zwłaszcza białą lawendę, natomiast w męskiej pojawia się zniewalająca czarna wanilia. Elementy te połączono ze składnikami tradycyjnie kojarzonymi z obiema płciami: piżmo dodaje zmysłowego ciepła damskiej wersji zapachu, zaś ambra i nuty drzewne wzmacniają siłę zapachu męskiego. Właśnie owo napięcie, wzajemne przyciąganie się i odpychanie sprawia, że chcemy nieustannie do nich powracać.

Równolegle do olfaktorycznej opowieści  Obsessed rozgrywa się historia wizualna. W roku 1993 Obsession zyskało status kultowego zapachu, kiedy twarzą perfum została Kate Moss, sportretowana przez swojego ówczesnego chłopaka – Maria Sorrentiego. Przełomowe, prowokujące zdjęcia ilustrowały autentyczną historię miłosną. Ukazywały nie tylko rozkwitające uczucie, lecz także obsesję fotografa na punkcie modelki. Obsessed, w związku z nadchodzącą 25. rocznicą legendarnej kampanii reklamowej, wykorzystuje nigdy dotąd nie publikowane zdjęcia oraz motywy biograficzne, by po raz kolejny przywołać wspomnienie dawnej miłości i zaprezentować je we współczesnych ujęciach.

Obsessed to pierwszy zapach stworzony i promowany przez markę Calvin Klein po objęciu przez Rafa Simonsa stanowiska głównego dyrektora kreatywnego. Można go postrzegać jako celebrowanie przeszłych, obecnych i przyszłych kompozycji marki. Obsessed opowiada o tym, jak we wspomnieniach splatają się obrazy i wrażenia zmysłowe. Obsessed znajduje upodobanie w przepychu. Wrażenie to osiągnięto w wyrafinowany, harmonijny i nowoczesny sposób.

Obsessed dla niej  to zapach orientalno-aromatyczno-zielony. Nuty głowy stanowią owoce cytrusowe, esencja neroli, elemi, nuty serca: liść fiołka, biała lawenda, szałwia natomiast nuty głębi: piżmo, helvetolide (nowoczesna nuta piżmowa o owocowym zabarwieniu), ambrette, muscenone (intensywne piżmo). Męską strukturę fougère skontrastowano z kobiecym ciepłem. Oś kompozycji stanowi biała lawenda otulona i zmysłowo złagodzona kremowym piżmem. Napięcie między aromatycznymi nutami głowy i subtelnie kremowymi nutami głębi podkreśla kontrast między męskością i kobiecością.

Flakony Obsessed pozbawione są wszelkich zbędnych elementów. Są częściową repliką flakonów Obsession – bardziej krągłe i całkiem przezroczyste pozwalają skupić się na wspomnieniach wywołanych przez zapach. Ascetyczne, powściągliwe i nowoczesne, lecz jednocześnie niepozbawione krągłej zmysłowości. Flakony i opakowania ilustrują pragnienie powrotu do zmysłowego serca marki, do minimalizmu i kultowych zapachów, którymi zasłynęła, a jednocześnie zwiastują gotowość do podejmowania nowych wyzwań. Czasami warto się cofnąć, by ruszyć naprzód – ta prawda znajduje odzwierciedlenie we flakonach, opakowaniach, kompozycji zapachowej i kampanii reklamowej Obsessed, która celebruje przeszłość, teraźniejszość i przyszłość.

Obsession