Popularne wpisy

Chanel Eyes Collection
Zobacz Wpis
Chanel Hydra Beauty
Zobacz Wpis
Burberry Complete Eye Palette
Zobacz Wpis
Na górę
19 sty

Mon Guerlain

Dom perfumeryjny Guerlain zaprezentował w ubiegłym roku zapach Mon Guerlain, który jest hołdem złożonym współczesnej kobiecości – silnej, wolnej i zmysłowej. Punktem wyjścia kompozycji Mon Guerlain jest wanilia – ulubiony surowiec marki, nierozerwalnie związany z każdym jej arcydziełem, obecny w kompozycjach takich jak Shalimar, Habit Rouge i Jicky. Prócz dominującej wanilii mamy tu sporą dawkę intensywnej i zmysłowej lawendy. Tajemnicza wanilia tahitańska połączona została z lawendą, pomimo klasycznie męskich atrybutów, jakie przypisuje się temu składnikowi w perfumiarstwie. Konieczne było znalezienie wyjątkowej i rzadkiej lawendy, o unikatowych olfaktorycznych właściwościach, które spełniłyby oczekiwania kreatora marki Guerlain. “Nowy akord zachęca nas do tego, by wykroczyć poza tradycyjne podziały i niejednoznaczność tego, co uważamy za męskie i damskie, gdyż godzi i jednoczy oba te gatunki. I to właśnie stanowi o sile i nowoczesnym charakterze Mon Guerlain”

– wyjaśnia Delphine Jelk, która współtworzyła nowy zapach. Lawenda Carla radykalnie odmienia zmysłowy, otulający, niemal matczyny i kobiecy charakter wanilii, nasycając ją swoją śmiałością, świeżością, czystością i prostotą.

Kobietą, która zainspirowała jego powstanie jest Angelina Jolie. Angelina zachowała w pamięci obraz swojej matki, która uwielbiała puder Guerlain, perfumowany irysem i fiołkiem, przechowywany wśród najcenniejszych skarbów. Angelina wspomina skojarzenia, jakie wzbudzał w niej ten produkt, pamięta jego niezrównaną jakość, elegancję i kobiecy charakter. Wiele lat później ta niewidzialna więź odnowiła się, gdy Guerlain spotkał Angelinę w Kambodży, gdzie reżyserowała w tym czasie swój czwarty film fabularny pod tytułem First They Killed My Father. Tam rozpoczęła się ich współpraca. Powstał pomysł stworzenia nowego zapachu, który zjednoczyłby żywe dziedzictwo marki Guerlain, i który połączyłby jej jakość i kunszt z wartościami, ideałami i aspiracjami nowoczesnych kobiet.

Film reklamowy Mon Guerlain osadzony został w scenerii Prowansji, gdzie rośnie lawenda Carla – składnik Mon Guerlain. Tu właśnie uprawiana i zbierana jest lawenda. Angelina Jolie i jej rodzina znają i uwielbiają Prowansję od wielu lat. Film reklamowy to dzieło oparte na współpracy Terrence’a Malicka, Angeliny Jolie i zespołu Guerlain.


Ten słodko-orientalny zapach zawiera wyjątkowe składniki: lawendę Carla z Prowansji, jaśmin Sambac z Indii, sandałowiec biały (Album) z Australii i wanilię tahitańską (Tahitensis) z Papui Nowej Gwinei. Flakon „quadrilobe” zrodził się w wyobraźni Gabriela Guerlain’a i wyprodukowany został przez firmę Baccarat w 1908 roku. Stał się wizytówką legendarnych zapachów. Rok po roku flakon ten zdobywał renomę jako jedna z ikona marki Guerlain, inspirował artystów i projektantów, którzy wciąż na nowo interpretowali go w swoich kreacjach. Powściągliwy w formie, prosty i graficzny – przypomniana flakon alchemika. Nazwa „quadrilobe” pochodzi od oryginalnego korka, uformowanego z masywnej bryły, w której zachodzą na siebie cztery półkule. Dziś flakon ten skrywa Mon Guerlain – nowy zapach, który składahołd współczesnej kobiecości, łącząc przeciwieństwa wyrażane w sile jego wyrazistych linii i zmysłowych zaokrągleń, które przywodzą na myśl silną, swobodną i zmysłową kobiecość.

Obsession